my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Jumaat, 4 November 2011

You’ve Been Hacked! No One is Secure

You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure You’ve Been Hacked! No One is Secure.
Untuk project seterusnya, saya akan lebih banyak membuat research dan study mengenai web security terutama WordPress security. Semua sedia maklum, tahun 2011 adalah heaven untuk penggodam melakukan aktiviti godaman tidak kira di Malaysia atau pun Internationale. Yang peliknya mereka dengan mudah melakukan aktiviti ini dengan riang gumbira. Terus terang, saya tidaklah mahir dengan web security, tetapi ingin membuat exploratasi dan implementasi mengenainya kerana semua tahu yang tiada suatu sistem pun yang betul-betul selamat in the world.

Seterusnya saya akan kongsikan dengan anda semua mengenai apa yang saya study dan akan membuat tutorial terutama full backup tutorial. Jangan sangka blog/website yang baru dibina penggodam buat tak tahu je. Anda juga boleh menjadi mangsa bila-bila masa sahaja. Sebab itulah saya ingin buat research mengenainya – secara sendiri, itu lebih baik dan anda juga harus buat research dan kita boleh kongsi idea sama-sama. Sharing is sexy dan semua orang harus sexy macam saya. Woot! Sebab bab ini sangat penting. Blog ini juga bila-bila masa sahaja boleh digodam. Mungkin selepas ini saya akan mulakan dengan tutorial bagaimana membuat full backup terutama blog content dan database. Believe me, no one is secure.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan