my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Ahad, 6 November 2011

Kunci kelemahan jin

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nma Allah pk cik mulakn post. Terima kasih yg wish hb kt pakcik melalui fb. Dari yg knl hingga yg x knl pn wish. Sama sama pak cik ucapkan.
Ok hari ni kita akan berkongsi ayat kunci kepada kelemahan jin. Kalo diorg dngr mst melutut diorg walaupun diorg dlm strenght sekumpulan jij.
Ayatnya adalah ayat 12 srh jin.
Alam Jin Tahap Penembusannya
Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang pak cik memulakan post. Pada kali ini, kita akan berbincang mengenai alam jin. Apakah yang perlu dibuat untuk menembusi alam jin? Jika sesiapa yang sudah menembusi alam jin, maknanya, ia mempunyai ilmu yang cukup tinggi kerana dia telahpun menguasai 2 alam ghaib yang lain. Makna pak cik menguasai 2 alam ghaib adalah, dia dengan slumber badak je boleh kuar masuk dalam 2 alam ghaib tu.

Jadi, alam jin ni susah ke nak masuk? Emm… susah la bro, ingat senang ke. Dalam Al Quran sendiri da sebut da yang kita takkan nampak jin, namun, jika ALLAH nak benda itu terjadi, Kun Faya Kun.. Jadilah… So, hanya mereka yang terpilih je boleh nak masuk ke alam jin. Apa, ingat korang tak leh? Boleh, tapi kena kuat beramal la
Alam Jin Menurut Kitab Karangan Imam Al Buny

Menurut kitab tersebut, sebelum seseorang melepasi tahapan alam jin, dia secara automatik dah pun menguasai dua alam di bawah alam jin. Alam tersebut dinamakan sebagai alam ahmar dan abdul jumud. Kedua duanya mempunyai kriteria yang tersendiri.

Di dalam alam ahmar, ia adalah dimana tempat tinggalnya bangsa lelembut, atau kalau nak senang, korang kenal diorang sebagai orang bunian. Biasanya hidup mereka adalah di bumi dan laut. Bangsa lelembut ni sebenarnya manusia juga, yang mempunyai salasilah dibawah rangkaian Nabi Syith Alaihissalam, di dalam salasilah Anfus. Contoh bangsa lelembut adalah Ratu Nyi Loro Kidul, yang menguasai kawasan lautan bagi bangsa lelembut.
Seterusnya adalah alam abdul jumud. Di dalam alam ini adalah golongan dari manusia zaman Togog, macam Pontianak dan sebagainya. Mereka juga dikenali sebagai dedemit, tempat tinggal diorang adalah hutan, gunung.

Sebenarnya, terdapat banyak alam yang boleh diterokai dalam dunia ni. Alam jin dalam tingkat ke tiga. Alam tersebut adalah, Alam Ahmar, Alam Abdul Jumud, Alam Jin, Azra’, Khoarik, Thurobi, Barri, Adli, Sama’, Majazi, Malaikat, Jabarut, Qolam dan Arasy.
Bagaimana Ingin Menembusi Alam Jin?

Sebelum kita menembusi alam jin, kita perlu mengetahui bahawa dalam golongan jin, terdapat dua golongan iaitu golongan hitam dan golongan putih. Ianya boleh diklasifikasikan sebagai Jin Muslim dan jin Kafir. Bahaya sekiranya kita memasuki alam Jin secara membuta tuli tanpa mengetahui sifat sifat mereka. Jika termasuk, kita akan terkena tipu daya jin yang sangat bahaya, dan kali ini secara berdepan depan.

Ok, seperti mana yang pak cik cakap, untuk menembusi alam jin, korang kena kuasai Alam Ahmar dan Alam Abdul Jumud. Masa nak melalui 2 alam ni, korang kena bayar tol kat diorang. Baru la diorang leh tolong korang ke alam seterusnya. Untuk alam ahmar, korang kena sediakan bunga setaman, melati, kelapa hijau dan mawar. Untuk alam Abdul Jumud, korang kena bakar madat apel jin di awal ritual.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan