my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Jumaat, 4 November 2011

Kebanyakan Akaun Facebook Digodam Kerana Game Poker

Sejak blog ini diperkenalkan pada 4hb April 2011, ianya telah mendapat rating yang sangat tinggi di Google iaitu berkaitan dengan keyword/tag “cara godam Facebook ” dalam erti kata lain cara untuk mendapatkan akaun Facebook pengguna lain. Pada awalnya, saya menulis artikel yang berkaitan adalah kerana untuk berkongsi ilmu setakat apa yang saya tahu dikepala. Namun sejak beberapa artikel berkaitan Facebook ditulis ianya terus mendapat hits sehinggakan ada beberapa followers terus bertanyakan soalan mengenai cara-cara untuk mendapatkan akaun Facebook pengguna lain (soalan direct terus ke inbox emel and facebook tu. adeh). Terdapat juga followers dari Indonesia bertanyakan soalan yang sama kepada saya.

Berikut merupakan antara artikel-artikel yang berkaitan dan mendapat hits:
Live Demo -- Bagaimana Laman Phishing Berlaku
Tutorial Membina Laman Phishing Facebook (100% Working)
Wujudkah Software Untuk Hack Facebook
Tambah Rakan Secara Auto Di Facebook
Software PC Monitoring -- Mengesan Aktiviti Browsing Anda

Terus terang saya katakan yang saya langsung tidak pernah terlintas untuk mencuba game-game yang diperkenalkan di Facebook termasuklah Poker. Saya lebih gemar game bergenre first-person-shooter seperti Battlefied 3, COD, dan Bioshock. Namun setelah membuat beberapa conversation dengan beberapa individu tertentu di facebook, ia seperti menarik perhatian untuk diexplore. Selain itu, terbuka minda ini mengatakan bahawa mengapa pengguna Facebook dari Indonesia gemar menghijack akaun Faceb0ok pengguna lain. Kita semua sedia maklum bahawa Indonesia merupakan antara negara pengeluar hackers terbesar di rantau Asia Tenggara malah dunia. Berikut merupakan antara beberapa conversation di facebook yang sempat dirakam. (actually printscreen je pun ;p ). Selepas itu pasti anda akan faham maksud saya. Beliau merupakan salah seorang yang hardcore dan pro game Poker.Saya ada mendengar bahawa di Indonesia memang menpunyai silibus matapelajaran untuk hacking (hope Indonesians please give some respons if I’m wrong). Namun di Malaysia silibus ini masih belum diperluaskan. Kalau ada pun hanya sedikit sahaja disentuh dalam mata pelajaran computer network dan beberapa lagi subjek berkaitan di University. Sebelum ini saya pernah mengikuti kursus hacking secara percuma dimana mereka mengajar dan melatih pengguna untuk menggunakan BackTrack dari Linux. BackTrack merupakan OS yang mempunyai pelbagai tools khas untuk aktiviti hacking dan ini termasuklah commands/tools untuk melepasi sekatan WIFI seperti WEP dan banyak lagi yang masih belum dikaji sepenuhnya kerana kesibukan kerja dan belajar (Software Engineering Student). Kata penceramah “The real hackers are Linux users, if you only use windows, you are not a hackers at all”.

p/s Mungkin selepas ini atau masa-masa akan datang, akaun facebook saya atau blog ini antara yang akan menjadi mangsa serangan hackers. Oh no! Kena buat backup siap-siap loh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan