my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Ahad, 13 November 2011

»-(¯`v´¯)-»(Halang Beberapa Url Untuk Tingkatkan Speed Internet?)»-(¯`v´¯)-»

Bertemu lagi dalam blog ni. Sempena tahun 2011 ni ( cewah...) aku nak berkongsi dengan pembaca blog aku ni. Aku nak berkongsi mengenai cara-cara untuk menyekat beberapa website yang x penting. Artikel ni boleh diapplykan kepada semua pengguna OS Microsoft dan Linux. Tapi, dalam artikel ni, aku hanya akan ajaq cara untuk menyekat untuk OS Windows Vista / 7. Apa faedahnya baca artikel ni? Faedahnya adalah lepas hampa ikut tutorial ni, hampa akan merasai satu perbezaan ketika melayari web-web yang penuh ngan iklan. Contohnya sendiri blog aku la… Hi3.. Aku jadikan trafficrevenue ngan clicksor penaja aku. Jom try. Jom cuba ikut apa yang aku ajaq. Kalau dah tau camna nak block, tapi xtau nak block url apa, ni dia url dia. ad.yieldmanager.com, ad.harrenmedianetwork.com, ad.reachjunction.com, content.yieldmanager.edgesuite.net.



Ok. Mula2 pi kat C:WindowsSystem32driversetc dan edit fai yang nama dia hosts. Tambahkan satu line dan tulis macam gambaq kat bawah

Lepas tu, save dan selesai!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan