my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Isnin, 31 Oktober 2011

Dilema Lelaki Encik mEnTeiL

Pertamanya korang kena baca Bertemu Kembali Cinta Pertama.. Rentetan dari peristiwa itu aku dapat rasakan si dia melalui perubahan terhadap aku. Pertama, si dia dah pandai nak bermanja² dengan aku, keduanya jumlah SMS yang aku terima meningkat satu kali ganda.. Pada aku itu mungkin perkara normal sebab dah lama tak jumpa dan bila bertemu menjadi adat la lebih rapat kan..

Selang dua tiga hari selepas itu, dia ada mengadu pada aku perihal tunangnya yang teruk.. Pasal apa aku tak berminat nak tau sebab tunang dia sendiri aku tak kenal.. Tak lama lepas tu dia ambil keputusan untuk memutuskan ikatan pertunangannya dan berniat ingin menyatukan kembali cintanya yang tergantung hampir 10 tahun dulu dengan aku.. Dia kata dia rasa lebih happy dengan aku.. What the …. ??!

“ingat aku tong shieldtox ke?? Kalau ada nyamuk baru sebok nak sembur?!” kata hati aku yang ego..

“takkan sebab aku pulak dia nak putus tunang” kata hati aku yang risau..

“senang betul dia nak putus ngan tunang dia n senang pulak dia nak sambung cintoi ngan aku” kata aku yang masih ragu..

Macam biasa kalau dalam dilema dan kekeliruan datang dah tentu persoalan akan timbul kan? Ye.. Aku mengaku ada lagi sayang kat dia walaupun sikit.. Tapi aku masih lagi lelaki dan ada pertimbangan.. Takkan nak mencipta satu perhubungan sampai begini tragis dan melukakan hati yang lain..

Menurut katanya, tunangnya itu (kini dah jadi bekas) sendiri yang inginkan keputusan tu.. Aku tak dapat nak pastikan sebab aku sendiri tak kenal dengan lelaki malang tu.. Katanya lelaki itu dah lama melukakan hati dia dan dah lama jugak dia bersabar.. Persoalannya (lagi) kenapa baru sekarang buat keputusan.. Tak sampai seminggu aku jumpa dia beb! Apa cerita?

Ntahla.. Hati aku 30% dengan berat ingin menerimanya.. Apa kata korang?

menteil yang dulu dikenali dengan dr. love kini mengalami masalah cinta.. haha.. dish!

entry dan kisah nie lebih kurang sama je dengan Dilema Lelaki Encik mEnTeiL dulu.. sebab tu aku letak pada version 2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan