my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Rabu, 26 Oktober 2011

Rahsia Lulus Kerja Kerajaan | Jawatan Kosong Kerja Kerajaan

Bagaimanakah caranya untuk aku lulus temuduga ini? Hati anda akan terus tertanya tanya bagaimana dan bagaimana…

Bagaimana pula dengan soalan soalan yang akan dilontarkan kepada anda nanti? Tentunya anda akan resah gelisah tambahan lagi jika soalannya pulak dalam bentuk bahasa inggeris yang sudah tentunya anda kurang mahir untuk menguasainya di ketika dan saat ini sebab belum mahir sangat dalam bab belajar bahasa inggeris ini yang perlu dilatih setiap hari sebagaimana kemahiran menaip laju….

Lulus temuduga sudah tentunya ramai yang perlu menguasainya lebih lebih lagi jika mereka mahukan anda bercakap dalam bahasa inggeris. Mereka akan diuji dan disoal siasat dengan ketat sekali. Tambahan pula jika anda mempunyai kemahiran berbahasa inggeris atau kemahiran menaip laju… Itu adalah satu bonus untuk anda lulus temuduga.

Itu dia sedikit sebanyak berkaitan dengan mereka yang mahu lulus temuduga. Isu Jawatan kosong dan temuduga sudah tidak asing lagi. Sememangnya ia cukup sinonim. Paling perit adalah cara lulus temuduga kerajaan yang perlu anda ketahui.

Berapa ramai yang sedang berhempas pulas mencari kerja sana sini. Berapa ramai yang telah hadirkan diri untuk temuduga kerja. Ada yang gagal dan tidak berjaya dan ada juga yang berjaya. Namun pemburuan untuk mencari kerja tidak akan selesai selagi tidak lulus temuduga. Sudah selesai temuduga dan jika dapat kerja baru lega rasa di hati nurani.

Jika anda sedang tercari-cari jawapan kepada cara lulus temuduga kerajaan dengan jayanya. Maka pertimbangkan panduan yang akan sedikit sebanyak membantu anda untuk lulus temuduga dengan jayanya.

Bagaimana pula jika gagal dalam temuduga. Jangan risau ada jalan penyelesaiannya jika anda cukup terketar-ketar dan risau tatkala berdepan dengan cabaran temuduga terbuka atau penangan temuduga kerajaan…

Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan adalah jawapannya.

Gaji menarik untuk penjawat awam

KUALA LUMPUR, 13 Mei – Kerajaan akan menawarkan jawatan dan gaji

yang kompetetif untuk menjadikan perkhidmatan awam sebagai kerjaya pilihan

pertama, kata Ketua Setiausa Negara, Tan Sri Mohd Sidek Hassan.

Katanya kerajaan akan mewujudkan satu skim gaji dan jawatan yang menarik

kepada pemohon yang berminat mengisi jawatan di perkhidmatan awam berdasarkan pengalaman kerja dan kelayakan akademik.

“Sebagai contoh, sekiranya pemohon mempunyai pengalaman selama 10 tahun di sektor swasta dan berminat untuk berkerja di sektor awam, beliau tidak perlu bermula dari peringkat bawah dan akan ditawarkan gaji yang setimpal dengan pengalaman,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri rancangan Dialog di Radio Televisyen Malaysia, Angkasapuri di sini malam ini.

Beliau turut meminta penjawat awam supaya sentiasa melakukan penambahbaikan dari semasa ke semasa dalam pelaksanaan tugas bagi memenuhi Petunjuk Prestasi Utama (KPI) yang ditetapkan dan pada masa yang sama memelihara integriti kerajaan.

“Kerajaan akan memberi kenaikan gaji dan kenaikan pangkat kepada penjawat

awam yang menghasilkan prestasi yang membanggakan tak kira sama ada mereka

tergolong dalam jawatan rendah atau tinggi,” katanya.

Mohd Sidek juga meminta orang ramai memberi cadangan yang boleh menambah

baik perkhidmatan sektor awam, yang seringkali dipandang negatif sebelum ini kerana pelbagai masalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan