my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Isnin, 26 Ogos 2013

Sarapan Membawa Kanser

Sarapan Membawa Kanser



BERSARAPAN DI KUBUR

Jika anda seorang  yang cinta kepada sebuah kehidupan yang sihat,  anda harus sentiasa berfikiran sihat, beremosi sihat dan sentiasa memulakan kehidupan awal pagi anda dengan makanan yang sihat juga. Sarapan yang menyihatkan tidak semestinya mengenyangkan. Emping jagung merupakan salah satu sarapan yang menyehatkan. Kemajuan dalam teknologi makanan membuatkan emping jagung awalnya menyehatkan bertukar menjadi “sarapan pagi di pinggiran kubur”. 
 
Hasil dari pencapaian teknologi makanan, para penyelidik telah berjaya menghasilkan “ Jagung Monsanto”.  Jagung Monsanto adalah  jagung yang telah diubahsuai secara genetik. Menurut Pusat  Keselamatan Makanan Kebangsaan Amarika , saat ini hampir 85% jagung yang ditanam di Amerika Syarikat adalah jagung yang telah diubah suai secara genetik. 

Ini bermakna makanan yang berasaskan bijirin jagung yang berada dalam pasaran hari ini besar kemungkinan menggunakan “Jagung GMO”. Berita hasil dari penyelidikan ini merebak dengan begitu cepat sekali di seluruh  Dunia. Para pengusaha produk makanan berlumba - lumba menggunakan “Jagung GMO”   sebagai asas material dalam produk mereka.  Mereka dengan bangganya meletakan GMO dalam label produk mereka bahkan setiap hari semakin meningkat.

Pehak media telah di beri gambaran yang baik terhadap produk yang berasaskan jagung GMO ini. Maka sebab itu kebanyakan media banyak melaporkan tentang kebaikan jagung GMO ini sehinggalah rahsia ini terbongkar oleh beberapa orang saintis Perancis. Penyelidikan dari Saintis Perancis terkini telah menemukan hubungan antara “ jagung GMO Monsanto”  dengan peningkatan risiko kematian awal lelaki dan wanita akibat penyakit kanser.
Senarai berikut membentangkan 10 teratas bijirin sarapan paling popular cenderung untuk mengandungi Monsanto jagung diubahsuai secara genetik. Untuk menghilangkan jejak, para pengusaha ini tidak melabelkan produk mereka mengandungi GMO , mahupun dibuat dengan jagung organik. Kandungan sebenar GMO kekal menjadi misteri kerana pengeluar-bijirin enggan untuk melabelkan produk mereka mengandungi  kandungan GMO.




Apabila pengusaha produk makanan ini menafikan produk mereka mengandungi GMO implakasi yang akan timbul adalah  enyebabkan tumor kanser berkembang di dalam badan anda atau menimbulkan risiko serta-merta kepada kesihatan anda. Saat ini mereka tidak lagi melakukan kajian terhadap manusia. Jagung GM merupakan tanaman eksperimen dengan kesan jangka panjang yang tidak diketahui manusia. 
Bijirin sarapan pagi yang dibuat dengan jagung GM boleh berubah untuk menimbulkan risiko jangka panjang yang ketara kepada kesihatan manusia, tetapi masih samar-samar. Sebab tidak ada manusia yang sanggup melakukan ujikaji terhadap manusia, kajian hanyalah di jalankan terhadap tikus makmal sahaja.
Artikel ini dibentangkan dalam kepentingan awam, mencerminkan sikap berhati-hati yang munasabah terhadap bahan makanan yang  biasa kita amalkan setiap pagi. Para Saintis Perancis telah meyakinkan kita, bahawa kanser dan kematian pra-matang mempunyai hubungan dengan GMO. Melalui bukti yang mereka perolehi hasil kajian dari tikus makmal.



 
Anda juga boleh melihat bahawa kebanyakan bijirin yang paling berkemungkinan mengandungi jagung GMO  adalah bijirin yang menjadi kesukaan  kanak-kanak.Kanak-kanak di negara kita terutama masyarakat kota menjadikan sarapan bijirin berasaskan jagung pilihan utama mereka. Ini merupakan makanan eksperimen yang sangat tidak beretika yang sedang dijalankan pada generasi keseluruhan, dan kesan jangka panjang penggunaan GMO pada  manusia tidak diketahui. Apa yang kita tahu adalah bahawa tikus makmal yang di beri makan , makanan berasaskan  Jagung Monsanto GMO mengidap tumor kanser  yang teramat besar.


 Gambar yang dikeluarkan oleh pasukan penyelidikan Perancis, menunjukkan tumor kanser yang besar berkembang pada risiko yang amat memuncak pada tikus yang diberi makan jagung GMO  Monsanto, Menurut kajian itu, 70% daripada wanita meninggal dunia pra-matang dan menunjukkan kerosakan yang ketara kepada hati, buah pinggang dan organ-organ lain.


PEMBELIAN SECARA ONLINE


Kami sedia membantu .Sila Hubungi :

B SEVENTEEN ENTERPRISE.
Tel: 03-31915466
Unit Penerangan & Pemasaran Produk B17 :
Email : b17enterprise@gmail.com
rafeeailiah@yahoo.com
Rafee :012 9642466
pn murni: 019 5807172
NorFiah Razak : 012 5012466

Tiada ulasan:

Catat Ulasan