my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...photos ni masa ayah dan bonda baru berkahwin.

my big family...

my big family...

my big family...

my big family...

Isnin, 23 Januari 2012

Nak Hilangkan Ticker News Feed dalam Facebook

Facebook melakukan banyak perubahan yg baru dan ramai yang tak berapa suka dengan perubahan yang baru diperkenalkan oleh Facebook ni. Walaupun orang benci dengan perubahan baru News Feed dgn penambahan ticker di sebelah kanan side bar FB, ia tetap meneruskan jugak tanpa menghiraukan respon negatif daripada pengguna. Pendapat dan komen pengguna tak berapa diambil peduli oleh Facebook nampaknya. Bos facebook, mentang pengguna facebook berjuta2 kau langsung tak heran ye..takpe takpe..

macam mana nak hilangkan ticker sebelah kanan fecbook ni??
Bagaimana nak hilangkan ticker news feed yang baru di facebook ni kalau anda tak suka?

Ticker ni memaparkan perbualan terkini rakan rakan, siapa ada twitter akan tau la situasi ni, ia mengemaskini apa yang sedang berlaku. Semua orang boleh tengok apa yang sedang kita buat dan apa yang kita bual atau share dgn orang lain..eemm bahaya gak ni kan.. dunia internet yang tiada batasan
Nampaknya Google Chrome dan Mozilla Firefox dan awal awal lagi memberi kemudahan kepada pengguna Facebook yang benci dan meluat dengan ticker baru di Facebook.

Ticker di Facebook ni tak boleh dibuang atau dipadam, cuma boleh diedit untuk mengecilkan saiznya dan menolak bar ticker saja.

1. Untuk pengguna Google Chrome:

Jika anda guna Google Chrome, hanya install Hide Sidebar Ticker extension atau news ticker remover, ticker tu akan hilang..yey!!

Tambahan: ticker tu akan hilang tapi, orang lain masih lagi boleh lihat apa aktiviti anda terkini stalker memang suka ini..

2. Untuk pengguna Mozilla Firefox

Install Grease monkey terlebih dulu

kemudian

Install script ini
Tambahan: skrip ni akan membuang seluruh bar di sebelah kanan ke Facebook, termasuk ticker, acara jemputan, iklan, cerita-cerita yang ditaja, gambar kawan-kawan, dan sebagainya.

Kalau rasa ticker ni tak mengganggu anda..so tak payah le guna cara kedua2 di atas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan